fredag 7 juni 2013

Sjösättning

Idag fredag har vi sjösatt båten. Vi kom ner hit idag vid 11 tiden,då började jag med att ringa till kranföraren,nja kanske idag efter 4 eller imorron bitti fick jag till svar,och vad har man att välja på,det är när det passar dig. Under tiden så fixade jag lite med båten,byte av vindrutetorkarmotor, sätta dit en ny radioantenn, fixa med topplanterna,samt byte av signalhorn som inte funkade nu heller, får greja med detta senare. Lägga tampar i båten, men var är förtamparna jag letade överallt och här finns det många ställen som det kan ligga gömt på. Dom var kvar vid bryggan så då slapp vi att fixa med dom.Klockan halv fem ringer krannissen vi kan ta din båt nu och jag är snart hos dig.Tackar. Jag hade förberett allting så det var bara att lyfta.Iläggningen funkade också bra,båten flöt. Start av motor och kolla kylvattnet, motorstopp,men va f.n är nu detta jag hade ju kollat allt. Luft i systemet, bara att lufta , loss med bränsle grejor men då fick jag se att det varv ett litet läckage på bränsleslangen, kapa och trycka dit igen, startade motorn utan att stänga motorluckan och tur var väl det för då sprutade det in vatten, en vattenslang hade lossnat måste fixa detta med. det var nog någon mening med att jag skulle starta med luckan öppen.
Under tiden så höll Inger på med att klippa gräset,det tog ca;3 tim och bra blev det.
En annat glädjegrej är ju att inte rådjuren har ätit upp våra liljor än utan vi kan ha lite glädje av dom.


Spännande

Mer spännande

Högt spännande

På flaket

Påbörjad avlastning

Avlastad

På plats D 16

Våra liljor

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar