tisdag 2 juni 2015

Må-Tis.

Måndag. Idag var vi vid färgaffären och handlade, vi ska nämligen börja måla. Samma färg som förut men det behövs en ny strykning. Lysekils Trä fick också besök, isolering och plast inhandlades. Fint väder var det hela dagen så vi passade på att ta upp gräset som vi slog häromdan, det luktade hö. Bilen blev fullastad med skräp som ska till tippen, så jag har börjat lite med min rensning som jag har sagt att jag ska göra.
Tisdag en riktig grisig dag, regn och blåst, 15mm regn. Men då fick vi göra lite annat. Jag har varit i Gripsholm hela dagen, isolering och spika reglar och plast. Inger har grejat inomhus,kaffe,mat,städning kaffe, bakning. Sedan tog hon på sig sina regnkläder och gick en runda. Nu sitter hon i bastun ( välförtjänt ). Vi får hoppas på en bättre dag imorron, sämre är ju ganska svårt.

15mm i mätaren.
Isolering.
I väntan på att bastun ska bli varm.
Påbörjat.

Jag vet inte när vi målade senast.

2 kommentarer:

  1. Jag tror bloggaren har dålig koll. Samma färg?? Då köpte vi fel...

    SvaraRadera
  2. Det var ju så länge sedan vi målade. Skulle gått till Specsavers./kho

    SvaraRadera