söndag 4 december 2016

Slutet på året.

Ja då har vi kommit in i december och året går mot sitt slut. En summering av detta år kan beskrivas ganska enkelt. Bra men blåsigt, det blev inte så mycket båtåkande som vi hade hoppas på. September var nog bäst vad det gäller båt, lugna fina dagar och ingen trängsel på sjön. Vi har haft besök av många trevliga kamrater och det hoppas vi på nästa år igen. Vi har varit nere nu i månadsskiftet och julat på lite grann. Vi ställer fram ljusstakar och sätter upp några stjärnor så det lyser fint när vi kommer nästa gång. Ett fågelbord sattes upp så dom små har lite att äta. Det gick i 3 liter solrosfrön och fanns plats för 4 talgbollar, + 5 bollar på ett annat ställe, jag hoppas att det räcker en stund. Avslutningen på fredagskvällen blev bad i vårat badkar, (temp. ung. 38-40 grader). Det var både skönt och roligt att sitta där i mörkret med en pilsner och en stjärnhimmel ovanför som var enorm. Men nu är vi hemma och firar 45 årig bröllopsdag. God jul alla och Gott Nytt År. Vi hörs och syns även nästa år.

Nya fågelbordet.

Eld under tvättgrytan.

Ny presenning över poolen då den gamla hade små hål.


För 45 år sedan  4/12 1971

2 kommentarer:

  1. Har det redan gått 45 år! Jag minns erat bröllop mycket väl. Det var spännande och lite jobbigt samtidigt. Mycket folk och konstig mat ;) för det var första gången jag åt citronformage.(det var det va?) Det var en kall dag och jag frös rejält när det ropades "brudparet ut" för då hängde jag med såklart. Men jag minns inte var festen var, var det i Grolanda eller Trävattna bygdegård eller nåt sånt? Hur som helst, stort grattis! /Kickan

    SvaraRadera
  2. Wow, 45 år! Grattis till er! :) /Mattis

    SvaraRadera